Race naar de zomer

Zaterdag was het weer feesten geblazen. T&I (en natuurlijk ook die energieke B!) hadden mij uitgenodigd om samen de verjaardag van T. te vieren. Toen ik aankwam aan hun landgoed in dit knus dorpje werd ik net niet omver gereden door J&M (de ouders van I.) die er een pauze hadden genomen tijdens hun fietstocht. We zeiden nog snel gedag aan elkaar en ik wuifde ze uit.

Na een speciale verjaardagsknuffel met T, een voorzichtige knuffel met I. (die straalde in haar positiekledij) en een speelse knuffel met B, zaten we al snel op het terras aan hun tot in de puntjes verzorgde tuin. We toastten meerdere malen op de gezondheid van het verjaardagsbeest en ik gaf hem zijn geschenken:
  1. vier herlaadbare batterijen die ik in mijn bagage terugvond na onze trip in de Ardennen die we hadden gebruikt om samen te kunnen spelen
  2. een fonkelnieuwe 'nunchuck' (kent iemand hiervoor het correcte Nederlandse woord?) waardoor T. en I. nu geen strootje moeten trekken om te beslissen wie er eerst mag spelen met dit spel.
  3. een plastic stuur met bijhorend spelletje
T., die er speels uitzag met zijn nieuwe kapsel, deed een rondedansje van plezier met zijn geschenken en schonk nog eens bij. I. had voor lekkere aperitiefhapjes gezorgd en die smaakten er heerlijk bij.

Ik vond het al verdacht dat de eettafel nog niet gedekt was, maar de aap kwam al snel uit de mouw: ik werd getrakteerd op een bezoek op restaurant door T&I! Daarvoor sta ik natuurlijk altijd klaar en niet veel later zaten we op het terras onze keuze te maken in de menukaart, terwijl we genoten van het mooie weer en B. van de aanpalende speeltuin.

Met ons gezelschap smulden we van grote porties garnaal- en kaaskroketten, vispannetjes en côte à l'os. Afronden deden we met een grote dame blanche, terwijl het feestvarkentje genoot van zijn favoriete drankje.

Nadat we het restaurant hadden verlaten, stond T. op springen. Hij wou zo snel mogelijk rondjes gaan rijden met zijn nieuwste spelletje. Uiteraard gunden we hem dit plezier en het was al een evenement op zich om te zien hoe geconcentreerd hij bezig was bij de installatie van zijn nieuwste aanwinst.

B. had echter andere plannen. Zij hield het voor bezien en besloot dat het de hoogste tijd was voor een schoonheidsslaapje. I. gaf haar nog snel een badje en B. vertrok naar dromenland.

En toen vertrokken wij met z'n allen voor enkele zeer spannende races. En, hoeft het nog gezegd, natuurlijk kwam ik overal als eerste over de eindmeet... te beginnen bij de laatsten natuurlijk. Hoe zeer ik ook mijn best deed om als verantwoorde chauffeuse op de weg te blijven, over gekleurde heuveltjes te springen en toverblokjes omver te rijden... het mocht niet baten. Zelfs de jarige T. kreeg medelijden met mij en gaf mij allerlei aanwijzingen, maar het ging mij allemaal toch iets te snel. Maar ondertussen lachten we ons wel suf en amuseerden we ons te pletter.

Nadat iedereen was uitgereden keken we nog naar de puntentelling van deze jaarlijkse 'muzikale wedstrijd'. Mijn favoriet zat er al lang niet meer tussen en van de winnaar zal ik ook niet snel een plaatje draaien.

Het werd later, dus weeral tijd om afscheid te nemen. Ik wil hier T., I. en B bedanken voor de gezellige avond en het lekkere etentje en ik wens T. nog eens een heel gelukkige verjaardag! Binnenkort zie ik ze terug naar mijn reisje naar hier.

Voor die reis moest ik zaterdag naar deze stad om er alle praktische zaken te regelen. De groep waarmee ik binnenkort op het vliegtuig stap, ziet er in elk geval veelbelovend uit. Het wordt voor mij alvast een mooie zomer.

Voor u ook? Ik hoop het van harte!

liefs,

Daisy Soleil
xox

No comments: