Julie Andrews kan weer zingen!... of toch een beetje

Gisterenavond ben ik met Wendel naar "Shrek the Third" gaan kijken, in deze onpersoonlijke bioscoop. De film is niet meteen weggelegd voor de allerkleinsten, het zijn vooral de volwassenen die de fijne grapjes zullen begrijpen. Wil je de bekende sprookjesfiguren eens in een andere setting zien? Ga dan zeker kijken!




Mijn favoriete momenten:
  • Koningin Lilian kan met haar hoofd een muur inbeuken. Ze wordt er wel wat tureluurs van. Julie Andrews (die haar stem verzorgt) vertolkt dit door - volgens mij - de eerste tonen uit "My Favourite Things" te stamelen... Straf voor een dame die niet meer kon zingen na een mislukte operatie aan de stembanden. Ze zong wel nog een keer in "The Princess Diaries", maar dat kon je amper zingen noemen. Zou dit zangmoment de voorbode van iets meer kunnen zijn?
  • Sneeuwwitje zingt in het bos, en al haar vriendjes: vogeltjes, konijntjes, hertjes, eekhoorntjes, komen naar haar gezang luisteren.... Het is wel dan wel een ander liedje dan in de Disney-film, maar het klinkt net zoals toen: een lieflijk, wat oubollig geluid... alsof er iemand in een bokaal zingt.
Ik had ergens iets gelezen over de één of andere kwiet die kwaad is omdat ze in "Shrek the Third" zijn mop hebben gestolen over het maken van hoefgetrappelgeluiden met halve kokosnoten. Wat verder in de film verliest Raponsje (die prinses die haar vlecht liet zakken uit een toren zodat haar vrijer bij haar kon zijn) haar pruik. Ik mag gek zijn als ik die scène nog niet eerder zag in Sesamstraat... Hebben die daar ook bezwaar over gemaakt?

Iets anders nu: zij die houden van hardcore/punk/rock moeten beslist eens naar hier surfen. Schitterend!

liefs,

Daisy Soleil
xox

No comments: