Ik hou van Hugo en Nicole!

Gisterenavond mocht ik op uitnodiging van K&F een concert bijwonen van Nicole & Hugo, het meest legendarische showbizzpaar in Vlaanderen en op de wereldzeeën. Het voorprogramma bestond uit optredens van een kinderdansclub, een Brugse volkszanger en een accordeonist.

Toen het vrolijke paar opkwam, werd meteen duidelijk dat zij hun vak door en door kennen. Hugo droeg een stemmig zomerensemble bestaande uit een witte broek en een hemd in lapus lazuli, Nicole verscheen in een wervelende witte droomjurk.

Ze zongen hun grootste hits (live!) en gaven ondertussen ook nog een paar praktische tips voor een goed leven ("Hou van elkaar!", "Als je er enen wil drinken, dan moet je dat doen!"). Tussen de liedjes door verwezen ze ook naar hun Eurosong-verleden en het publiek pinkte een traan weg toen ze het hadden over de vergeten kniezwengel van Kate Ryan, waarop ze die beweging prompt in hun choreografie bij het lied "Baby Baby" brachten.

Want jawel, dansen kunnen ze nog steeds als de beste... Enkele leden van het publiek begonnen spontaan hun bewegingen na te bootsen waardoor de ambiance tot een hoogtepunt kwam.

Het publiek wou Nicole & Hugo niet laten gaan. Toen Nicole zich afvroeg: "Zijn jullie nog niet moe?", steeg er een golf van verontwaardiging uit de massa... Met pretlichtjes in hun ogen bracht het showbizzpaar dan nog hun nieuwste hit "Ole Ola" en afsluiten deden ze met een discomedley.

Achter de schermen mocht ik ze nog eens van dichtbij bekijken. Hugo is nog steeds guitig en Nicole straalt als de zon. Je kunt je niet anders dan blij voelen in hun nabijheid.

Hun single heet dan wel "Ole Ola", voor mij zijn ze nog steeds "ohlala".

2 comments:

Anonymous said...

Lieve Daisy,
hartelijk dank voor de positieve woorden over ons optreden gisteren in Brugge.
Als we ons niet vergissen hebben we je , voor ons ,links zien staan ( van de scene af gezien links)
Indien dat zo was stond je daar wel te swingen.
veel liefs en nogmaals dank.
Het gaat je goed.
Dikke knuffels van
Nicole en Hugo

Anonymous said...

amaai Daisy... jij hebt sjans, ge gelooft het mss niet direct maar ik zou dat duo ook wel eens in het echt willen meemaken. Ik denk dat dat fenomenaal is. Ik was al fan van toen ze met €urosong meededen. Hun kledij word door vele als carnaval beschoud, maar ik vind het mega. Als je foto's hebt van nicole in haar carwasch-kleed (met die frengeltjes) dan mag je die zeker delen. Dikke Kus Tommy