Nieuwe buren

Wist u al dat K&F het licht hebben gezien en binnenkort in mijn eigenste buurt komen wonen? Ze hebben namelijk een stemmige villa gekocht op een steenworp bij mij vandaan en wellicht kan ik bij hen binnengluren als ik mijn toren zou (kunnen) beklimmen. Ze hopen vanaf mei tot mijn buurkring te horen en tot dan houden ze zich bezig met enkele aanpassingswerken in hun nieuwe woning. Beiden werken in mijn stad. K. leert er je hoe je moet bewegen en F. is een cultureel werkbeest.

Afgelopen zaterdag moest F. in de jury zetelen van een internationaal jeugdfilmfestival en zat K. alleen, in de leegstaande villa. Omdat het tenslotte vrouwendag was, contacteerde K. me met de vraag om samen iets te doen. En daar ik natuurlijk graag alles weet over mijn buren, ging ik akkoord om 's avonds samen naar een nieuwe brasserie te gaan.

Netjes gekleed en op tijd belde K. aan en niet veel later zaten K., Norbert en ikzelf in de nieuwe brasserie. Helaas! Deze zaak, vernoemd naar een felgekleurd animatiefiguurtje, heeft de gezellige uitstraling van een gesloten nieuwkuis, de ambiance van een low-budget vegetarisch restaurant en een nogal beperkt publieke belangstelling. Na één drankje besloten we dan ook maar om snel elders te gaan, waar het veel beter was.

We praatten over verbouwingen, familieleden en natuurlijk ook over Eurosong. Ik supporterde voor deze ferme madam, K. had het dan weer voor deze milieuvriendelijke groep. Norbert had geen mening. K. is trouwens geen onbekende bij Eurosong. Je kon hem dan gisteren ook in vol ornaat aan het werk zien tijdens de finale, samen met een vriend.

Het werd wat later op de avond en K. kreeg een sms van F. waarin stond dat de film die hij net had gezien wel leuk was, maar dat er toch een eng moment was toen de mama van het hoofdfiguurtje werd doodgeschoten. Daardoor voelde hij zich een beetje verdrietig en ging hij meteen slapen, i.p.v. nog een glaasje te komen drinken. Wij leefden met hem mee en wensten hem toch nog zoete dromen toe.

Ook wij gingen niet veel later uit elkaar, met de belofte om zeker weer samen te komen wanneer K&F in hun woning trekken.

Ik wens K&F alvast welkom te heten en ik hoop dat ze zich snel zullen aanpassen naar de manier van leven in mijn buurt en dat ze zich gesterkt voelen door onze rustige gemeenschap. Ze mogen ook weten dat ik hen steeds met raad en daad zal helpen en dat ze altijd welkom zijn voor een goed gesprek. Ik kijk ook uit naar wat ze zullen meebrengen naar het jaarlijkse buurtfeest waarbij nieuwkomers dé kans hebben om zich voor te stellen aan de andere buurtbewoners. Als ze rond dit thema nog tips kunnen gebruiken dan mogen ze me ook steeds contacteren.
Daisy Soleil
xox

3 comments:

Anonymous said...

leuk als je je nieuwe buren al wat kent :)

Anonymous said...

Meer dan eens ben ik hier komen lezen. Je hebt uigebreide lectuurkennis. Ik ben ook een boekenfanaat en misschien kunnen we samen eens naar een boekenbeurs gaan. Kwestie van elkaar eens te ontmoeten en nog wat van onze oude dag te genieten.Ik ben mevrouw moni dankbaar dat ze de weg open maakte naar dit blog.
JP D weduwenaar & levensgenieter

Daisy Soleil said...

@ Wildcard: Inderdaad. En K&F een beetje kennende zullen ze zich wel kunnen aanpassen aan onze buurt.

@ JP: Heel vriendelijk van u om hier ook op bezoek te komen. Nu ik iets minder goed te been ben, durf ik meer mezelf verliezen in een goed boek, een spannende film of een mooie blog.