Viert vaderdag met artichocblaadjes!

Het was vandaag vaderdag. We vierden het in dit restaurant. Ik had voor Pappie een leuk geschenkje gevonden: een mini-valiesje met daarin alles wat je nodig hebt om schoenen te poetsen. Handig om mee te nemen als hij gaat golfen. Hij was er echt blij mee.

Minder blij leek de gerant van het restaurant. We waren nog maar binnen of de kleren werden van ons lijf gerukt om ons daarna zo snel mogelijk aan een tafeltje te duwen. Hij smeet net nog niet de menukaarten in onze richting, begeleid met met bijna-snauw waaruit we begrepen dat de langoustines op waren.

Onmiddellijk daarna moesten we het aperitief kiezen. Het werd de maison: een soort van schuimwijn met daarin een schijf sinaasappel. Santé. Terwijl we nog op de kaart aan het kijken waren werd er een bord artichocblaadjes op tafel gezet. Leuk om te zien, maar niet veel smaak aan. We wisten ook geen weg met onze afgesabbelde blaadjes en maakten er dan maar een torentje van.

We kregen een wachtbordje van "schelpdiersoep met meloen en chorizzo" terwijl we onze keuze moesten opzeggen. Ik koos als voorgerecht voor de Hollandse maatjes en de hoofdschotel werden niertjes. Waarom niertjes? Omdat ik dat hier thuis niet moet klaarmaken en omdat je ze tegenwoordig ook zo moeilijk kan vinden.

Onze aperitief was nog niet half op, of we kregen al ons voorgerecht. De maatjes waren mooi gedresseerd met boontjes naast een bedje van allerlei slastukjes. En toen werd het tempo plots veel minder... Na wat nogal een eeuwigheid leek kregen we onze hoofdschotel. Eerst werden onze frieten (in zo'n frietzakje op een ijzeren houdertje) naar de verkeerde tafel gebracht. De dienster excuseerde zich, nam ze daar weg en zette ze dan toch op onze tafel. De niertjes waren lekker, hoewel er voor mij nog wel wat extra groentjes bij mochten.

Als dessert koos ik voor een... cola light. Ik had geen zin meer in geflambeerd fruit of in een crême brûlée.

Conclusie: het eten was te doen, de bediening kon beter.

Terug thuis heb ik nog wat bezig gehouden met deze site. Daarna heb ik grandioos verloren tegen Norbert tijdens het spelen van dit gezelschapsspel. Ik moet beslist wat beter opletten tijdens het zetten van mijn eerste twee huisjes. Naast rekening houden dat je zoveel mogelijk grondstoffen kan verdienen, moet je ook rekening houden met de kans dat een bepaald getal wordt geworpen met de dobbelstenen. Oefenen dus!

Daarnet naar dit programma gekeken. Veel uitschieters zaten er niet in, behalve misschien dat één van de kleinkinderen voor de eerste keer naar de kleuterschool mocht. Een kleuterschool waar de kindjes een uniform moeten dragen, begot.

Nu ga ik nog wat strijken terwijl ik naar een aflevering van Lost kijk. Ik heb er geen enkele aflevering van op televisie gezien, maar dankzij het eerste seizoen op dvd, is het strijken een pak spannender geworden!

liefs,

Daisy Soleil
xox

No comments: