De kreunende kijkers

Een avondje doorbrengen met Wendel betekent meestal dat we ons installeren voor de buis om er ofwel te kijken naar een (voor velen obscure) dvd of het televisie-aanbod op ons laten neerdalen. We genieten volop met het leveren van commentaar of het stellen van vragen bij hetgeen we mogen zien.

Gisteren was niet anders. Na "Man Bijt Hond" (de lustige lezers zijn voorlopig onze favorieten) en enkele leuke bloopervideo's maakte ik een nieuwe dvd open: "Star Trek - the animated series". Een tekenfilmpje waarin Spock de hoofrol speelde, leerde ons dat Vulcans wel degelijk emoties hebben. In tegenstelling tot mensen echter, kiezen Vulcans er voor om hun emoties te beheersen. Dit doet mij denken aan mijn vorig bericht: was zij een Vulcan?

Korte inhoud van het filmpje: Spock reist naar het verleden en ontmoet er zichzelf als tienjarige. Net op dat ogenblik moet Spockje (die een Vulcan als vader heeft en een mens als moeder) kiezen of hij nu een Vulcan of een mens wil zijn. Spock helpt hem hierbij.

Daarna keken we nog naar "The Block". Wist je trouwens dat de oorspronkelijke titel eerst "Het Blok" was? Bij VT4 vond men dit toch iets te veel verwijzen naar een bepaalde politieke partij en koos men voor de Engelse titel. Goed, dit jaar is het in Oostende te doen. Wendel kent trouwens persoonlijk de architect van dienst (en beweert een foto van die man te hebben terwijl hij een bad neemt). Zoals steeds zorgde een opgelegd spelletje voor de nodige spanning bij de 'bewoners', wat dan weer voor ruzie zorgde en tenslotte een breuk. In plaats van eens samen op café te gaan om alles uit te praten, kozen de rivaliserende koppels er dan maar voor om elkaar te negeren. Mijn favoriete bewoner is alvast Alain, Wendel wordt warm als hij Roland ziet.

Nog later die avond vond in mijn mailbox een sympathiek berichtje van Wildcard. Hij kwam op deze blog terecht en vindt het er fijn vertoeven. Verder schreef hij dat hij een grote fan is van "Star Trek". U begrijpt dat ik mij moet bedwingen om niet van u te eisen dat u zijn uitgebreide blog eens bezoekt. Daarom vraag ik u heel vriendelijk om eens in de zieleroerselen van mijn nieuwe speciale vriend te gaan grasduinen !

Vrijdagavond kunt u mij aantreffen in dit hotel. Niet dat ik dringend behoefte heb aan een hotelkamer, maar samen met Norbert en T&I ga ik er eens proeven van seizoensgebonden producten. Een verslag van dit avondje leest u hier binnenkort.

2 comments:

Anonymous said...

Bedankt voor de link :)

Anonymous said...

Een avondje voor de buis kan soms ook erg fijn zijn. Liefs Tke http://zuzenzo-tommy.skynetblogs.be