Pastalhille

Zaterdagavond vertoefde ik me weer in aangenaam gezelschap in het pittoreske Stalhille, bij T&I. (en natuurlijk de energieke B!, die nu zelfs 's nachts haar kunsten durft vertonen). Natuurlijk kwam ik er niet met lege handen. T kreeg een gesigneerde verwendoos en I enkele literaire werken. Voor B had ik een toverfrisbee mee. Ze waren er oprecht blij mee. En... T&I gaven ook iets terug: Norbert kreeg een megafles van zijn geliefde aperitief en voor mij was er een pakje met mijn favorietje tussendoortjes. Een mooi gebaar!

Na wat gekeuveld te hebben met in de ene hand een glas bubbels en in de andere hand enkele aperitiefsnoepjes was het de hoogste tijd om ons op T zijn spel te smijten. Ondertussen had ik al veel geoefend en ik koesterde de stille hoop om met de wisselbeker aan de haal te gaan. Helaas... wederom was het I die triomfeerde.

Ik slikte mijn trots in, samen met enkele lekkere pastagerechten tijdens het diner. Ik voelde mij helemaal klaar om te strijd aan te gaan met stenen, bomen, schapen, erts en graan tijdens de tweede ronde, maar driewerf helaas... T kwam als overwinnaar uit de bus!

Mijn diepe verontwaardiging verdronk ik met wat citroenthee. Toen T&I het dessert op tafel toverden: warme appeltaart met ijs, aardbeien en slagroom, was ik de teleurstelling al lang vergeten. Echter, een nieuw verdriet kondigde zich aan: het werd laat en ik moest gaan.

Zoals steeds waren T&I (en de energieke B!) de oorzaken van een meer dan geslaagde, gezellige avond. Ik hoop ze snel bij mij te mogen zien (en verslaan!).

Verder kreeg ik vandaag een mooie mail van Tommy M. Hij wil graag mijn speciale vriend zijn en wie ben ik om zo'n vriendelijk verzoek van zo'n sympathieke jongeheer te weigeren? Tommy heeft een eigen blog waarmee hij de wereld op de hoogte houdt van zijn wedervaren met zijn partner, zijn hond, zijn huis, zijn werk en zijn gezondheid. Leesplezier verzekerd!

1 comment:

Anonymous said...

Mijn bloed stroomt nederwaarts
en kippenvel verblijd mijn huid
Ik duik in zijn mond
verdrink in haar keel
zij slikt me door
Kom ik voel me helemaal bevangen
vol overgave
hang me op bij haar
Aan vibraties
de stem
het gevoel
ben jij mijn frivool idool

Liefs Tommy