Een vol weekend

Als T&I er zijn, is het altijd feest in Casa Soleil. Zo ook vrijdagavond. T zat nog in zijn werkmodus als gsm-callboy toen hij en I hier aanbelden: hij was toeristen in de Ardennen aan het uitleggen hoe ze naar de radio konden luisteren, tv-kijken en meer van dat in hun gehuurde chalet. Maar, toen hij zag wat ik voor hem had klaargelegd (een cassette van Star Wars), verschenen er pretlichtjes in zijn ogen. I had voor de gelegenheid haar rijlaarzen van dit merk aangetrokken. Ze zag er uit als een jonge amazone en kon gerust solliciteren als backup van de dame uit het prentje.

Er was om 19u00 gereserveerd, dus we moesten ons een beetje haasten naar dit hotel. Onderweg toonde T nog zijn eigen interpretatie van 'wild eten', het is soms echt nog een kwajongen. In het restaurant werden we verwelkomd door garçon Tim die ons meteen de regels van het huis uitlegde: het eten moesten we zelf nemen, de drank mochten we aan hem vragen, een uitstekende formule! Na het aperitief stortten we ons als een roedel wilde wolven op het buffet, waarbij we niet nalieten om op onze borden enkele creaties te maken waarvoor zelfs Nigella Lawson zou passen.

Het smaakte. Met ons vieren zaten we net niet alleen in de zaal. Daardoor konden we met gerust hart ons hart luchten over allerlei zaken en ook toen we herinneringen ophaalden aan onze favoriete tv-reeksen uit onze jeugd, waren er geen andere gasten die hun wenkbrauwen ophaalden.

Voldaan, vol en volledig bevredigd wandelden we naar huis. T smeet zowat zijn overtollige kleren van zijn lichaam en wierp zich op zijn cadeau. We mochten hem vragen wat we wilden, hij was eventjes weg van de wereld en zat ergens diep in de ruimte. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om een dansje te maken met I. Wij tweeën zaten even in de Zwitserse bergen.

Toen T weer bij zijn positieven was gekomen, was het I die zich uitkleedde. Weliswaar in de privacy van de logeerkamer en ze verscheen weer in een allerliefst rood pyjamaatje. In de salon werd het een vredig tafereeltje: Norbert las zijn krant, I keek in plaatjesboeken en T en ik speelden dit spel. Norbert was de eerste die naar boven trok, gevolgd door I. Heel wat later vonden T en ik dat het welletjes was en legden we ons te rusten.

Zaterdagmorgen bleef het stil in mijn keuken. We gingen namelijk ontbijten. Gewapend met twee bonnen kwamen we terecht in het toeristisch hart van de stad, waar we in een bakkerij/tea-room een lege tafel kregen toegewezen. Die tafel bleef echter niet lang leeg: champagne, schuimwijn, koffie, thee, sinaasappelsap, pistolets, koffiekoeken, cake, kaas, hesp, zalm, confituur, vers fruit... Zoals de dienster het zei: het was beslist niet het goede moment om aan een dieet te beginnen. Zoals steeds smaakte het ons en we genoten zo erg van elkaar dat we zelfs vage plannen maakten om nog eens samen op reis te gaan. Natuurlijk zou dan ook B (de energieke dochter van T&I) niet mogen ontbreken en we dachten er aan om eens dit park te gaan verkennen. Verder kwam ook het toneeloptreden van G, een familielid van T&I ter sprake.

Veel te snel was het weer tijd om afscheid te nemen. De rest van de zaterdag verliep gemoedelijk. Wendel bracht nog een bezoekje en niet heel laat lag ik zalig in mijn bed.

Zondagmiddag was het weer tijd om te gaan smullen. Deze keer weer in een ander kader, samen met G&R en S&K. Ook hier zaten we bijna alleen in het restaurant, waar het trouwens nogal kil was. Gelukkig was het lekker: ik genoot van een salade met langoustines, gevolgd door een tussenribstuk omringd door herfstvruchten.

Nogal rond verlieten we het pand, waarna ik besloot dat het toch wel tijd was dat ik mezelf nog wat nuttig maakte. De rest van de namiddag werkte ik verder aan deze site. 's Avonds kreeg ik nog een uitnodiging van Wendel om naar deze film te komen kijken. Hoeft het gezegd dat dit de ideale afsluiter was van een prettig weekend?

No comments: